miercuri, 29 ianuarie 2014

Pentru scumpii mei elevi-ceva de lucru contra plictiselii...

FIȘĂ  DE  LUCRU
Sunetul și literele: A → Ă
  1. Citește literele, silabele, cuvintele:
Ă  ă   o   c  R   r   E  e  A  a  u  I  i O   n  R   m     N   M   i   c  U  r   a   ă   e   E  
ma
na
ra
ua
ce
ci
ea
ra-na
ra-nă
nu-ca
nu-că
măr
măi
ra-ma
ra-mă
mu-ra
mu-ră
moa-ra
moa-ră
nu-ca
nu-că
ra-re
că-ra-re
co-moa-ra
co-moa-ră
că-ma-ră
ră-mu-ri-că
o-ra
o-ră
o-uă
no-uă
ro-uă
Ni-cu
Ni-că
Ri-că
A-u-ri-că
Mă-ri-u-ca
I-că
Ro-mi-că
Mă-ri-oa-ra
Ma-ri-ni-că
Io-ni-că
a-run-că
i-ni-mă
că-ra-re
2.      Eu spun multe, tu spui una/ unul:
rame → ramă         ore →                    arme → armă         marame → maramă
mere → măr           arme → armă             nuci → nucă          inimi → inimă
răni → rană            cămări → cămară       mori →moară        cărări → cărare


Cite:

         
                            Măriuca are nouă ouă.

                        Romică are o ramă nouă.
               Ionică are un camion nou.
                                                                             Am un măr mare, nu o nucă mică.
 


                                             
2.      Încercuiește cifra corespunzătoare  numărului de silabe din cuvintele:
ouă → 7  2  1  3  6  5  4           Marinică → 1  0  4  6  3  2  7
Măriuca → 1  0  4  6  3  7  5     măr → 7  2  1  3  6  5  4          
3.      Scrie literele învățate:
































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu